Anas dan susu formula

Sebelum memulakan susu formula, aku hanya merancang utk bagi susu BioLac dan Ilham. Tapi anas cirit birit minum susu Ilham, so terus bagi Anas susu BioLac. Alhamdulliah, serasi dengan Anas. Gi ke klinik, ambik sample susu, dapat Dutch Lady dan EnfaMa, Anas suka aje dgn Dutch Lady, yang agak manis juga, EnfaMa aku guna utk campur dalam masakan.

Aku tanya Dr, susu apa yang sesuai utk Anas. Dr kata disebabkan dia ada asma dan alahan, Dr cadangkan guna susu  NAN HA, alhamduliah ok, tak dengar lagi Anas mendengkur, Tapi susu Nan HA ini rasanya pelik..agak pahit sikit, jadi aku campurkan dengan susu BioLac.

Lepas tu Anas kalau bagi makan sikit, dia nak korek2 dan macam tak selera nak makan. Aku pun belilah S26 yang kecik aje..aku tanya org kat klinik kat mana nak dpt susu S26 yang kecik dia kata ada kat Tmn u, aku pun gi bilik, bagi semua S26, Anas agak susah nak minum. Jadinya aku campurkan sikit2 susu Anas.

Jadinya skrg Anas minum susu BioLac, campur sikit dgn NAN HA dan sekala-kala campur S26.

No comments: