Batuk

Sejak balik ke Malaysia pada bulan August sampai sekarang asyik batuk aje. Mula2 tu tahankan dan hanya bergantung kepada madu dan limau.

Sejak 2 minggu lepas, kena pulak demam panas pada waktu malam dan rasa batuk semakin teruk sehingga sakit dada. Biasalah kalau mengandung dan batuk..asyik terkencing aje..lecehkan.

Akhirnya jumaat lepas, gilah gi pakar puteri setelah sebelum ini gi 2 panel UTM dan klinik UTm gtapi tak berkesan pun. Alhamdulliah malam semalam sahaja dah nampak kesannya dan batuk dah semakin berkurang.

Di pakar puteri, mereka ada peralatan untuk tengok hidung dan anak tekak. Ada nanah di hidung dan anak tekak dan mula membengkak. So doktor bagilah mcm2 ubat..ada 6 jenis..dua aje yang pil ..iaitu satu antibiotik dan yang lain kena sembuh2 dan cuci hidung dan kena letak kat air panas kemudian sedut wap dia kat muka.

Alhamdulliah..akhirnya ada penyelesaian..harap2 boleh terus sembuh sebab dah tak larat asyik batuk ..sebenarnya tak larat asyik terkencing ...siap dan guna tuala wanita tapi kadang2 tak boleh nak cover. Nasiblah office tak stright sangat..kalau agak2 tak larat balik ajelah..tapi banyak kerja tak siap...

To do :
1. lecture notes
2. fail kursus
3. kertas kerja JPA
4. Proposal reserach..
..di sampaing kerja-kerja lain....lagi...nak kena writing for paper lagi...

No comments: