Anas Demam Kali ke-2

6/2/2012 Anas demam selepas balik dr kg. Mungkin terlalu penat, sebab kat kg tak tido langsung sepagi dan hanya tido sekejap masa petang tu. Beria dia nak main dgn sepupu dia. Bagi ubat paracetomol yang ada dlm peti sejuk, tapi suhu tak turun2. Ptg tu, telefon klinik, doktor ada kul 6.30,kalau gi dah nak maghrib pulak. Dalam kul 5.00 suruh suami di klinik, ambik ubat aje...lepas tu bagi ubat dan mlm dalam kul 11 mlm bagi ubat sekali lagi...Alhamdulliiah baik.

Apalagi laki aku dok bising sebab aku dok kata kat semua org anak aku tak makan apa2 lagi, hanya susu ibu, lagipun aku kata Anas x pernah demam, kalau ada pun sekali. Org tanya lagi..tumbuh gigi? aku kata setakat ini tumbuh gigi pun Anas tak demam. Aku skrg ini tengah berkempen dgn adik ipar dan adik aku supaya bagi susu badan sepenuhnya, terutamanya 6 bulan pertama. Senang anak jarang demam. Perah aje susu dan simpan dalam peti sejuk. Aku hanya berniat hendak menyampaikan ajaran Al-Quran..menyusukan anak sekurang2nya sehingga 2 tahun. Maklumlah dalam minggu lepas aku menerima 3 anak sedara yang hanya selang sehari sahaja.

Atau pun Anas nak tumbuh gigi lagi. Asyik keluar air liur aje dan susah nak susu.

No comments: