betullah Ismanorbiha Takati dan Ruselina Sulong..ibu bapa kena ambik perhatian..saya cuba anak saya dari bayi...alhamulliah..walapun 5 minit sehari sebab kita kerja kan tapi memang nampak hasilnya..satu lagi pilih CD atau program TV yang membantu anak2 ke arah islam klu anak kita ke arah itulah..anak saya 2 tahun memang suka rancangan ustaz don..sbb saya sentiasa bukak Tv Al-hijrah..dah boleh baca perkataan Allah dan Muhammad pasa umur 18 bln sbb saya bukak zikir 106 (astro oasis)..semalam sblum tido saya bagi buku Al-Fatihah yang utk bukak..dia ada perkataan tersembunyi..Alhamdulliah dia boleh baca Allah dan dia kata ini sama lah dgn ini..alhamdulliah...saya banyak guna CD dan VCD dan ajar sikit lepas balik kerja.kadang2 tak sampai 5 minit pun..sbb kejap aje...fokus budak2 ini..skrg dah 3 tahun...agak lagi mencabar sbb dia dah pandai main..

saya rasa dgn ada pelbagai alat bantu mengajar CD dan VCD ini, bukak alasan utk ibu bapa tak memberikan pendedahan awal pembelajaran kpd anak..bukak paksa tapi belajar secara semulajadi dan dia pun tak sedar..saya pun tak sedar anak saya boleh baca tapi masa raya pergi rumah orang yang ada tulis Allah dan Muhammad dia yang baca dan sebut...

No comments: