InsyaAllah kita sama memberi sokongan di antara satu dengan yang lain. Dengan niat yang satu kerana ALLAH, jadi ketepikan yang lain. Fikir apa pandangan ALLAH dari orang kata. Tapi memang jadi pelik saya dah melalui dari zaman persekolahan saya hingga kini...Alhamdulliah walau pun nampak pelik..tapi Allah ada dalam hati kita...dulu keluarga saya sgt susah..nak makan pun susah..sampai arwah mak x bagi pergi sekolah, saya degil juga naik basikal pergi tanpa duit belanja dan makanan..alhamdulliah Allah maha kaya saya pun x pernah sakit perut walaupun dari pagi sampai petang saya x makan...malam kalau ada mkn makan lah..kalau tak..pun tak kesah..tapi arwah mak biasa mesti ada ubi ke pisang ke..cuma kadang2 dia terlalu penat utk masak..biasa rebus saja kan...umur 5@6 tahun majoriti kami dah pandai masak air guna kayu api lagi...tapi saya saya bersyukur semua ini pengajaran untuk saya berdikari..saya pernah belajar di luar negara dengan tiada pun seoarang melayu malaysia di universiti saya...sampai skrg saya jadi pelik dlm keluarga..kalau mana bukan kerana ALLAH biasa saya akan tentang dengan cara yang lembut dan baik...InsyaALLAH.

No comments: