Kenangan

Kenangan

Kenangan itu pasti mengusik jiwa
Samada sedih, gembira atau dendam
Inilah sikap dan perasaan manusia
Tapi Allah masih sayang akan HambaNya

Masih memberikan nikmat dunia
Dengan Takdir Allah
Allah uji dan pisahkan kami
Kini aku bahagia aku dan melepaskan semuanya kerana Allah

Terima kasih Allah
Kehidupan yang ditentukan Allah amat cantik
Hanya apabila kita memikirkan dan merenungkan
Semoga Allah meredhai segala-gala

Hanya aku mampu memohon ampun dan taubat kepadaNya
Kini aku redha dan terima ketentuan Allah
Sukar ke senang
Hanya pengalaman yang mengajar segala-gala

Mungkin bahagia, mungkin lapang, mungkin sedih
Hanya ketentuanNya
Tapi aku tenang skrg sebab sejarah lama telah aku lipat dalam
Lipatan sejarah yang tak mungkin aku ulangi lagi
Yang aku guna untuk sentiasa mengenang kelemahan dirinya

Ya Allah,
Engkaulah yang maha pengampun
Ampun kan semua dosa-dosa aku yang lalu
Samada ada dosa-dosa besar atau kecil
Aku hanya memohon dan merayu kepadaMu

Terima kasih Ya Allah
Atas penghijrahan kali ini,
Hijrah ke UK kali ini
Sungguh bermakna buat diri ini…

Penghijrahan yang membuat aku kenal
Siapa Allah aku
Siapa diri ini
Dan kerana penghijrahan ini,
Aku terlepas memberikan penghormatan terakhir
Buat insan yang telah melahirkan aku ke dunia
Tanpa beliau siapakah aku

Tapi kehilangan ini memberikan
Aku semangat untuk memuhasabah diri
Mengkaji kelemahan diri ini
Cuba membaiki diri ini
Ya Allah, engkau berikan peluang kepada aku,
Hamba yang lemah ini

Manusia dicipta dengan 2 tujuan
Menjadi Hamba
Atau Khalifah
Biarlah aku menjadi hamba yang taat kepada Allah

No comments: