Penulisan Tesis

Kebanyakan orang mungkin tidak mempunyai masalah penulisan yang kritikal. Pada aku memang sangat susah nak menulis dengan baik. Tapi aku akan cuba yang terbaik aku aku mampu. Hari ini aku membaca buku kritikal reading and writing untuk postgraduate. Banyak membantu. Dulu ada member ada bagi tahu setiap kali menulis kita kena kaitkan dengan literature review. Memang pun. Sebab tu semalam aku membaca balik LR dan bab-bab results yang telah ditulis. Hendak mengaitkan hasil kajian kita dan kajian yang sebelum dan kena bagi sebab kena result macam ini dan macam itu. Memcabar juga.

Ya Allah, engakulah pemilik segala ilmu di dunia. Berikan ilmu PhD dan penulisan yang sedikit ini kepada ku. Jadi akan sentiasa mengingati mu, jauhkan dr rasa angguh, sombong dan bangga diri dengan memiliki PhD ini. Semoga ilmu ini dapat aku menyampaikan dan meningkatkan syariat mu Ya Allah..Amin

1 comment:

suka menanti said...

Assalamualaikum...
boleh kongsi baca buku apa, kot-kot saya pun boleh dapatkan buku tu juga sebagai rujukan untuk penulisan saya.