Sepatutnya

Sepatutnya menyiapkan 2 bab penulisan tesis yang terakhir. Tapi perasaan malas menyerang dengan tiba-tiba. Buku 'Don't be sad' dibaca tapi bukan semakin motivasi tapi semakin malas. Entahlah. Buku motivasi yang tidak mendatangkan motivasi. Bermula dengan sabtu lepas menghadiri seminar di birghim. Patutnya makin rajin. Tapi Ahad pun masih bermalasan2 berlanjutan sehingga khamis. Hari ini pun gagahi untuk datang ke universiti. Suka hati aku aje nak datang ke universiti ke tak? Hari ini datang juga sebab berjumpa dengan supervisor jam 4 petang dan 2.30 petang ada WAS sesi kat jabatan.

Kehilangan idea nak tulis apa??? ...Tiada idea untuk memikiran yang kritis.

Alhamdulliah perjumpaan dengan supervisor berjalan dengan lancar. Ada banyak lagi thing to do??? long list???

Entahlah, kadang2 jumpa orang makin bermotivasi, kadang makin malas. Sebab itu, skrg ini mcm malas nak bergaul dengan orang. Boleh tak mcm tu?? hehehhe..mengasingkan diri...macam seronok, buat kerja sendiri..hehehe...ini mcm katak bawah tempurung. Mungkin lain orang lain cara. Lagipun skrg ini agak sensitif, kadang2 kesensitifiti melampau sangat.

Tak apalah, buat masa ini, aku ambik cara berkurung sampai siap aje tesis. ini mungkin cara yang sesuai utk aku. Cara aku tak sama dengan cara orang lain..hehehhe

Aku kena kuatkan semangat. Sebab aku tahu apa nak buat..just do it??? tapi aku aje bermalasan??? ada orang lagilah tak tahu nak buat apa???

No comments: