Dia, Iman dan aku

Aku juga lalai dengan nikmat dunia
Yang banyak sehingga aku lupa
Tentang kitabMu yang agung
Kehilangan Dia
Banyak mengajar aku
Merenung semula setiap langkah yang aku lalui
Penuh onak dan duri
Orang kata aku keras hati
Ya aku akui aku memang keras hati
Tapi aku perlu menjaya mendidik hati aku menjadi lembut
Aku takut untuk menghadapi alam lagi satu lagi
Bersedia ke aku
Sedang aku manusia yang penuh dosa
Ya Allah ampunkan dosa-dosa aku
Kini aku rindu untuk menjadi HambaMu
Yang Dicintai
Tapi aku masih tak mampu melakukan sebaiknya
Aku banyak mempunyai kelemahan dengan seribu kelemahan
Ilmu adalah jambatan amal
Ya Allah berkatilah imuku ini
Sedekahlah untuk Dia setiap langkah kaki
Untuk menuntut ilmu
Ilmu adalah cahaya
Ya Allah mempermudahkan perjalanan aku di sini

No comments: