Kesukaran mendapat kelulusan cuti belajar

Dicatatkan semula supaya sentiasa ingat
Mula kena buat proposal
Gi kursus kaedah penyelidikan
Kena tegur skop terlalu besar
Buat banyak-banyak proposal sebab nak ikut kemahiran penyelia
Aku ini tak mahir nak buat tajuk sendiri
Tak tahu minat apa so aku ikutlah tajuk bakal penyelia
Di UKM aku buat proposal pasal UML dan Web
Apalah yang aku buat aku pun tak faham
Lepas tu kat Sheffield, penyelia yang bagi tajuk
Bibliometric
Aku pun baca dan buat proposal
Hantar dan mohon ke Sheffield
Selepas aku buat keputusan nak buat utk tukar ke luar negara
Dekan pun pelik semalam jumpa aku
Kata laki aku tak boleh ikut ke luar negara
Kemudian boleh pulak..
Pelik..hehehe
Dia yang cabar aku, aku pun pergi lah
Keputusan yang tak boleh ditarik balik
Surat kelulusan cuti belajar dah diluluskan oleh UTM dan masih peringkat final di KPT
Selamba aje call UTM dan KPT, jangan keluarkan surat rasmi
Sebab nak tukar universiti
Lepas tu BI yang tak lepas
Berapa kalilah mahu ambik
Kena marah dgn HRD buat selamba aje
Merayu kat Sheffield pasal BI
Dah 3 tahun, entahlah apa tahap BI aku ini
Cuba aje dan masih mencuba
Cari kesalahan dalam ayat aku tak jumpa
Pandai aje aku suruh orang semakan
Pening kepala depa
Suruh aku check aku tak jumpa2 gak
Aku rasa aku kena balik ke asal
Belajar BI dari ABC semula
Tapi aku tak sempat
Aku main tulis aje skrg
Ini belum kadang kabut urusan visa
Perjanjian cuti belajar
Duit drp KPT dlln
Urusan rumah
Kereta telah aku jual
So aku kenalab pakai kete adik aku
Cari orang nak sewa rumah

No comments: